Friday, October 24, 2014

~~sengalpedoman

Assalamualaikum.. . Salam 29 Zulhijjah 1435.

Saya kerap singgah di satu stesen minyak shell di salah satu tempat di laluan balik kerja..
ada seorang lelaki ni...berpangkat abang kepada saya ..agak-agak lingkungan umur awal 40-an.
Dia selalu tegur saya.. "dah balik kerja"tak balik kg ka"  dll....

Apa motif yang saya nak tulis kat sini adalah saya sangat kagum dengan beliau..kenapa?
sebab die seorang lelaki yang nampak kekurangannya..die sengal..
Apabila die tegur saya, die terpaksa ulang soalan 2 @3x kepada saya sebab saya tak paham..

 kadang terpikir..kuat nye die dalam menjalani hidup dari kecil sampai sekarang..
berani nye die untuk berhadapan dengan orang..
sungguh besar ujian tu...(((izni)))
Itu saja cerita saya dalam sebagai pedoman untuk diri sendiri.


“Sesungguhnya besarnya pahala itu bergantung pada besarnya ujian, sesungguhnya Allah itu apabila dia mengasihi sesuatu kaum dia menguji mereka dengan kesusahan. Sesiapa yang reda dengan kesusahan itu akan mendapat keredhaan Allah dan siapa yang tidak redha maka dia akan menerima kemurkaan Allah.”


  1. Orang beriman akan diuji menurut tahap keimanan dan kedudukan mereka di sisi Allah.
  2. Bersabar menghadapi bala atau penyakit akan menghapuskan dosa.
cNp dari :  http://www.islam.gov.my/en/node/37792

No comments:

Post a Comment